חיפוש סימני מסחר – מאגר סימני המסחר

חיפוש פטנט בהקשר של חופש פעולה הוא חיפוש מידע לפני כניסה לשוק עם מוצר חדש
השגת חופש פעולה בהשקת מוצר חדש
28 בפברואר 2018
מדגם תועלת בדומה לפטנט מגן על המצאה
מדגם תועלת (Utility Model)
21 במאי 2018
הצג הכל

חיפוש סימני מסחר – מאגר סימני המסחר

חיפוש סימני מסחר - מאגר סימני המסחר

סימן מסחר הוא ציון חזותי הכולל אלמנטים שונים, כגון: מספרים, דמויות, ספרות או צירוף שלהם, שנועד לשייך שירות או מוצר, לספק שהוא בעליו החוקי של סימן המסחר. סימן המסחר מאפשר לבדל מוצר או שירות ביחס למתחרים.

למושגים נוספים מתחום הקניין הרוחני>>>

סימן מסחר רשום מקנה הגנה חזקה יותר מאשר סימן מסחר שאינו רשום.

לפני רישום סימן מסחר רצוי לבצע חיפוש על מנת לוודא שהסימן אינו בשימוש או רשום על ידי בעלים אחרים.

ניתן לבצע חיפוש סימני מסחר ללא תשלום במאגרי סימני המסחר השונים, כגון באתר רשם סימני המסחר של רשות הפטנטים וסימני המסחר בישראל או במדינות אחרות או במאגר סימני המסחר של הארגון העולמי לקניין רוחני.

מאגר סימני המסחר בישראל כולל סימני מסחר רשומים בישראל וניתן לערוך בו חיפוש לפי מספר הסימן, מילים, סיווג סחורות, סיווג הדמויות, מועד ההגשה ועוד.

מאגר סימני המסחר הגלובלי כולל סימני מסחר הרשומים במדינות ברוב מדינות העולם. ניתן לבצע חיפוש במאגר זה באמצעות: מספר הבקשה, סיווג הסחורות, מילים, הסימן עצמו, מדינות יעד ועוד.

בסיום החיפוש יש לבדוק את הממצאים שהתקבלו ביחס לסימן אותו מעוניינים לרשום.

ניתן להיעזר ב”מבחן המשולש” המשמש גם את רשויות הבחינה בבואם להחליט האם סימן המסחר המבוקש כשיר לרישום. למשל שהסימן המבוקש להגנה אינו מהווה הטעיה של ציבור הצרכנים עקב דמיון לסימן מסחר רשום אחר.

המבחן המשולש:

  1. מבחן המראה והצליל: מבחן זה בודק את הדמיון החזותי ולעיתים גם את הדמיון הצלילי בין הסימן המבוקש להגנה ובין סימנים רשומים אחרים. חשיבותו של מבחן הצליל עולה כאשר מדובר במוצר הנמכר מעבר לדלפק, הנאמר/ נהגה במהלך הקניה. בנוסף לצורה, המבחן החזותי כולל התייחסות גם לצבע.
  2. מבחן קהל הלקוחות וסוג הסחורות: במבחן זה בוחנים האם יש דמיון בקהל הלקוחות ובדרכי ההפצה של המוצרים או שירותים הקשורים בסימני מסחר מבוקשים או של בעלים שונים.
  3. מבחן יתר נסיבות העניין: מבחן הכולל נסיבות שאינן כלולות או מתבטאות בשני המבחנים שהוזכרו לעיל.

לסיכום, לפני תחילתו של הליך רישום סימן מסחר, ניתן לבדוק ולהעריך מראש את סיכוייו של סימן מסחר להיות כשיר לרישום על ידי הרשויות.

 

לקריאה נוספת בנושא: